SDB CliëntApp

Al onze cliënten hebben toegang tot de SDB CliëntApp. Deze app geeft cliënten en het netwerk inzage in het zorgdossier van de cliënt. Zo zijn onze cliënten en het netwerk altijd op de hoogte van de geplande zorgmomenten, afspraken en wat er over de zorgverlening is vastgelegd in het zorgdossier. Ook wordt de CliëntApp als communicatiemiddel voor informatie vanuit onze organisatie gebruikt.

Je vindt hier alle informatie over de CliëntApp. Heb je vragen? Kijk dan naar onze overzichtelijke FAQ.

Meest gestelde vragen over de CliëntApp:

Als je het Cliëntportaal al gebruikt, krijg je automatisch een e-mail als uitnodiging. Dit geldt ook voor andere betrokkenen die in jouw dossier zijn aangemeld als ‘portaalgebruiker’. Hiervoor is het noodzakelijk dat het mobiele telefoonnummer en e-mailadres goed zijn ingevuld (in het ECD bij basisgegevens; telefoonnummer 1 en type, e-mailadres en type).

Neem contact op met je begeleider. Als zij er niet uitkomen, kan de SuperUser ingeschakeld worden.

Je kunt de SDB Octopus CliëntApp downloaden door naar de Google Play Store (Android telefoon) of App Store (iPhone) te gaan en de app daar op te zoeken en te downloaden. Log vervolgens in via de link in de mail die je ontvangen hebt en volg de stappen.

Ja, de SDB Octopus CliëntApp is ook beschikbaar voor tablet/iPad en te vinden in de Google Play Store (Android tablet) of App Store (iPad). Log vervolgens in via de link in de mail die je ontvangen hebt en volg de stappen.

Vanuit Zorggroep de Stellingwerven heb je een ‘Aan de slag’-document ontvangen waarin alle functionaliteiten omschreven staan. Heb je deze brief niet ontvangen, kun je dit navragen bij je begeleider. Je vindt dit document ook op deze pagina.

Foto’s worden alleen in het fotoboek in de CliëntApp bewaard en zijn niet te downloaden.

Ga naar Meer > Profiel en pas met behulp van het potloodje je telefoonnummer aan en klik op Opslaan.

Ga naar Meer > Profiel en pas met behulp van het potloodje je e-mailadres aan en klik op Opslaan.

Ga naar de PlayStore of App Store en download de CliëntApp

  • Heb je hetzelfde telefoonnummer? Dan krijg je bij de eerste keer inloggen een code via sms.
  • Heb je een nieuw telefoonnummer? Wijzig dan met de oude telefoon eerst het telefoonnummer. Je krijgt bij de eerste keer inloggen met het nieuwe telefoonnummer een code via sms. Lukt het niet zelf om je nummer aan te passen, vraag dan de beheerder dat te doen.

Ziet je de tekst ‘Vernieuwen’ staan, klik hier dan op. Controleer of je internet/wifi het doet. Werkt het nog steeds niet, vraag dan jouw begeleider om hulp.

Het kan voorkomen dat iemand twee wettelijk vertegenwoordigers heeft die het zorgplan moeten ondertekenen. Slechts één daarvan kan beheerder van de CliëntApp zijn en heeft deze rechten. In dit geval zal het document uitgeprint en handmatig ondertekend moeten worden.

Met het pijltje naast de naam kun je wisselen van cliënt.